Logo - RateGain Hotel Software & Travel Solutions

Learn about the right set of features your reputation management tool must possess, to drive more revenue and success through continuous improvement in Guest Experience

Hoteliers guide to selecting an online reputation management tool

What to look for in

A Modern Online Reputation Management Tool for Hotel Brand Management & Gaining Positive Hotel Reviews

In this Guide you will learn about:

  • The key questions a hotelier should ask when evaluating an Online Reputation Management Tool
  • The common challenges a hotel faces while managing their Digital Reputation. 
Download Guide








* all fields are mandatory

12,000
Hotels Trust RateGain

120+
Countries Served

24×7
Customer Support

Good Online Reputation = Higher Guest Satisfaction
and Eventually more Revenue

HERE'S WHAT OUR CLIENTS HAVE TO SAY

Oggi, l'analisi delle opinioni degli ospiti è importante, poiché le loro valutazioni vengono pubblicate su numerosi siti di opinioni sul Web. Le esigenze espresse sono comuni a tantissime persone, la trasparenza è essenziale per gli hotel. Il tool di RateGain è molto utile in questo senso, poiché aiuta a identificare queste esigenze. Consente infatti di analizzare le opinioni dei tuoi ospiti e di soddisfarne le esigenze.

Stavros Drakou
Direttore
Cyprotels Hotels and Resorts, Cipro

Gli ospiti condividono i loro feedback sui siti di opinioni, con le OTA e sui social media. L'analisi immediata dei dati è fondamentale sia per il team di marketing che per quello operativo. I tool di RateGain aiutano le strutture a offrire agli ospiti un'esperienza integrata. Ciascun ospite deve essere trattato individualmente.

Richard Lewis
Chief Excecutive Officer
Landmark Hotels, Dubai

L'evoluzione dei portali digitali e l'enorme quantità di reti sociali hanno rendono oggi le informazioni trasparenti e accessibili con pochi clic. La sfida chiave è determinare il livello di discrezione durante la condivisione dei dati online; il tool intelligente di RateGain rende questo compito più semplice. Il team di RateGain ha fatto un lavoro eccellente nella gestione della reputazione online del nostro hotel.

Trisna Widia
Corporate Internet Marketing & E-Commerce Manager
Prime Plaza Hotels and Resorts, Indonesia

We are using RateGain’s tools for Rate Intelligence, Hotel Channel Manager, and Online Reputation Management. All the tools are smart and easy to use. RateGain team is very helpful and we are very happy to share our experience with other hotels as well.

Tran Quynh Chi
Director of Sales and Marketing
Hotel Continental Saigon